Skip Navigation Links

کاربردهای سامانه پیامک

نوشته شده درتاریخ : 1394/03/16 ساعت : 16:24:03

شركت های بازرگانی و خدماتی:

1.عرضه لوازم جانبی کالایی که مشتری خریده است را با ارسال یک پیام به وی اطلاع دهید. مشتری با خواندن این پیام به این باور می رسد که همواره او را به یاد دارید.
مثلا : مشتری گرامی عرضه مدلهای جدید کیف لپ تاپ شروع شد.
2. لیست کالاهای جدیدی که عرضه می کنید به همراه تخفیفی که برای مشتریان قدیمی در نظر گرفته اید را از طریق پیام کوتاه برای مشتری ارسال کنید. این کار مشتری را به خریدهای بعدی ترغیب می کند.
3.ارسال پیام تبریک و تهنیت در مناسبت های مختلف
4.هنگامی که شعبه جدیدی افتتاح می کنید یا تسهیلاتی برای فروش کالاها در نظر میگیرید پیام حاوی تغییرات ایجاد شده برای مشتری ارسال کنید. با این روش به مشتری ثابت می کنید به فکر آسایش و راحتی او هستید.
5. تبریك مناسبتهای خاص مثل تولد و ...
6. استفاده از سیستم پاسخگویی خودكار برای ارسال مشخصات كالاهای موجود . مثلا با ارسال عدد 1 مشخصات كالای X برای مشتری ارسال میشود.

سازمانهای دولتی:

1.انتشار اخبار سازمان(بازدید استاندار محترم و هیئت همراه از سازمان، فردا ساعت 9 صبح. حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه موجب امتنان است.)
2. دریافت پیشنهادات، انتقادات و گزارش های مردمی
3. فراخوان مراسم و همایش های علمی فرهنگی
4.نظر سنجی پیامکی با جامعه آماری روشن و قابل استناد
مثال :‌نظر شما درباره نحوه پاسخگویی کارکنان سازمان چیست؟ 1- خیلی خوب 2- خوب 3- متوسط 4- ضعیف)
5. ارسال پیام تبریک و تهنیت مناسبت ها
6. ارسال پیام انگیزشی به کارکنان
7.اعلام میزان حقوق یا میزان پاداش درنظر گرفته شده آخر ماه برای کارمندان قبل از تحویل فیش
8.اعلام خدمات خاص برای کارمندان نمونه با توجه به نظر خود کارمندان
کارت هدیه(1)-بن خرید(2)-بلیت سینما(3)-کوهستان پارک(4) و ....) )
9. ارسال پیامكهای فرهنگی و جذاب بصورت روزانه یا هفتگی برای پرسنل
10. اعلام جلسات مدیران از طریق پیامك با امكان گزارشگیری ( در مورد رسیدن یا نرسیدن پیامك به موبایل مد نظر)

بیمارستان ها و خدمات پزشکی، دندانپزشکی، ازمایشگاه ها:

1.سیستم نوبت دهی به بیمار
2. اعلام نتایج آزمایش با سیستم پاسخگویی خودکار(ارسال کد ازمایش به شماره ****3000 و دریافت پاسخ یا اعلام زمان آماده شدن جواب یا ... )
3. اعلام هزینه ترخیص بیمار به صورت کلی
4. اعلام درج دستورات پزشکی-یادداشتهای پرستاری(نکات پرستاری که باید همراه رعایت کنه) به شماره همراه بیمار
5. اعلام وضعیت بهبود بیمار و مشخص کردن مراجعه بعدی به پزشک مورد نظر بعد از ترخیص
6. دستورات لازم برای مصرف دارو توسط بیمار و توصیه های لازم برای ایام بعد از ترخیص
7. ایجاد بخش نظر سنجی در خصوص خدمات قابل ارائه.
8. پیشنهادات و انتقادات نسبت به خدمات بیمارستان و بخش های مربوطه اعم از ای سی یو -سی سی یو -پرستاری -و ....
9. ارسال پیامك برای پرسنل و همكاران بیمارستانی به مناسبت ایام ملی و مذهبی
10. ارسال پیام در مورد اعمال تغییرات احتمالی در شیفت بندی پرسنل
11. ارسال پیامك بصورت روزانه یا هفتگی در قالب پیامهای فرهنگی و ...

دانشگاه ها، موسسات آموزش عالی و مدارس علمیه:

1.اعلام زمان انتخاب واحد به تفکیک رشته های دانشگاهی
2.اعلام نمرات هر دانشجو بصورت اختصاصی
3.نظر سنجی در خصوص امکانات دانشگاه (در خصوص سالن تربیت بدنی، سلف دانشگاه، فضای سبز دانشگاه، کارگاه های فنی،‌ ازمایشگاه ها و ...)
4.گرفتن انتقادات و پیشنهادات و نقطه نظرات در مورد بخشهای مختلف مجموعه
5.اعلام مانده حساب به دانشجویان یا تاریخ سر رسید اقساط شهریه
6. در صورت لغو کلاس به جای اطلاع رسانی در تابلو اعلانات اطلاع رسانی با اس ام اس صورت بگیرد.
7. اعلام تاریخ شروع امتحانات + تاریخ برگزاری امتحان هر درس

مراکز فرهنگی، موسسات فرهنگی و مجتمع آموزشی:

.پس از خروج ثبت نام کنندگان میتوان پیامکی ارسال کرد جهت تشکر از حسن انتخاب آنها.
1.این پیام میتواند در قالب یك پیام فرهنگی یا آموزشی باشد. مثلا :با استعداد متوسط اما پشتکار متوسط به هر چه بخواهید می رسید.
2.از آنان بخواهید ایده ها و انتقادات خود را از طریق پیام کوتاه با شما در میان بگذارند.(صندوق انتقادات)
3.با ارسال پیام تبریک و تهنیت در مناسبت های مختلف به آنها نشان دهید با آن ها حس مشترکی دارید.(ماژول مناسبتها)
4.موفقیت هایی را که کسب کرده اند با ارسال پیامک به آنها یادآور شوید.
5.در مناسبتهای زمانی مختلف با برگزاری مسابقه پیامکی و اهدای جایزه ارتباط خود را با آنها حفظ نمایید.
6.ارسال پیامك برای دعوت برای شركت در جلسه،‌ همایش یا برنامه هایی كه مركز برای اعضا یا خانواده ها در نظر گرفته است.
7.ارسال پیامك برای اطلاع رسانی از دوره های جدید قابل ارائه با ذكر تاریخ و ساعت جهت ثبت نام